על אופניים ורכיבה בחבל עדולם

יש כאן, אם לשמור על מידה של צניעות, את השטח האידאלי לרכיבה באופניים. למה? כי הטופוגרפיה כאן היא בעדנו, ולא נגדנו! מצד אחד אפשר להתאמץ כשרוצים, לעלות ולרדת, להזיע. אבל מצד שני, לא חייבים, ואם רוצים יותר רגוע אז גם אפשר, ובקלות. נכון, זה לא הולנד – אבל זה מה שיפה. הטופוגרפיה, כלומר פני השטח, היא גם זו שמספקת את היכולת להעלם קצת, וכמטחווי קשת מכביש הגישה (או “מנקודת המוצא”…). ערוצים מתפתלים במתינות בין הגבעות, וחלקות יער, חורש ובתה ים תיכונית מספקים סביבה מושלמת לרכיבה על אופניים. ועל הבסיס השואף לשלמות הזה, מונחת מפת הדרכים והשבילים. אז מה יש לנו כאן בשכבה הקרטוגרפית הזו? ובכן, בצד מערב נמצא את דרכי הפארק לרכב. אלו יתאימו לרוכבים מתחילים, למשפחות ולמי שרוצה ליהנות מהנוף הפתוח תוך כדי רכיבה. שם במערב, נדרש בדרך כלל מאמץ פיזי מסוים גם בדרכים האלה. בחלק המזרחי, על בסיס דרכי פטרולים ישנות, וכבישים חקלאיים סלולים, אפשר להתפתל ברכיבה מהנה בין השלוחות והערוצים, לכסות שטחים נרחבים ברכיבה, ולהגיע לפינות גלויות ונסתרות.

לצד הדרכים האלה, שעליהן נמליץ במיוחד למשפחות ולרוכבים רגועים כאמור, נוכל למצוא דרכי רכב לא סלולות, דרכי ג’יפים וטרקטורים שאתן נוכל לחדור לעומק השטח. ולבסוף, מה שמהווה את גולת הכותרת מזווית המבט הדו גלגלית (והבלתי ממונעת) הם כמאה קילומטר שבילי אופניים מסומנים, סינגלים, שנסללו ביוזמת קק”ל. מדובר בשבילים שתוכננו ובוצעו ברמה המקצועית ביותר. יש בהם קטעים שזורמים יותר, ויש קטעים טכניים יותר. הם צולחים את הנוף תוך התחשבות במבנה שלו, וכך הופכים את הרכיבה לטיול. ניתן לרכוב בהם למלוא אורכם, וניתן לקצר או לשלב ביניהם. הסינגלים מסומנים ומשולטים, ומופיעים במפות מעודכנות. לכל אלה יש להוסיף את הכבישים עצמם. ובכן, עבור רוכבי הכביש שביניכם, אזור עדולם וכבישים 38, 353, 375, 383, הם יופי של שטח לרכיבה (זהירה…). גלישה דרומה אל הכבישים  35, 3415, 358 בחבל לכיש היא קלה וזמינה מכאן, כמו גם העליות להרי ירושלים לכיוון צור הדסה ובר גיורא.

ובכן, אם אתם רוכבים נלהבים, או מזדמנים, לבד או בקבוצות, ספורטיביים או מטיילים, חבל עדולם ובאופן יותר מדויק השטח שממערב וממזרח לכביש 38 בין צומת האלה לבית גוברין – זה המקום בשבילכם. בואו ליהנות, ואם אתם כבר מכירים, אז בואו שוב ונראה לכם כמה דברים חדשים…

CONTACTUS

 

 

  1. 2
  2. 2
  3. 2
  4. 2
  5. 2
  6. 2